Paranam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Paranam - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Paranam

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

In het weekend van 18, 19 en 20 maart had mijn school een vormingsweekend/ schoolreisje georganiseerd voor de zesde klassers. Lamiek en ik zouden in eerste in eerste instantie samen meegaan. We hadden oo Sanne en Flo gevraagd voor extra handen in de keuken, etc. Aangezien Lamiek nog steeds in het ziekenhuis lag, was het niet mogelijk dat Lamiek en flo meegingen. Sanne ging dus alleen met mij mee en het was een druk, maar fijn weekend. De kinderen waren ingedeeld in een aantal groepen. Onze groep heette 'Bloem'. Er waren een heleboel activiteiten voor de kinderen georganiseerd en Sanne en ik waren de hele dag bezig om de kinderen te organiseren, te vermaken, etc. Dat is ons goed gelukt.

We zaten in het plaatsje Paranam. Dat is een plaats die bekent staat om zijn Bauxietverwerkingsbedrijf. Dit is het grootste bedrijf van Suriname. Erg leuk om te zien, maar de kinderen vonden er geen bal aan. De man die ons de rondleiding gaf sprak niet duidelijk en te moeilijk voor de kinderen. We sliepen met de kinderen op het terrijn van dit bedrijf. daar was een basketbalveld, voetbalveld, zwembad, twee huizen en een eetzaal aanwezig. Goede voorzieningen en allemaal gratis, vanwege de goede connecties van de directrice juf Annie. Er werden workshops gegeven voor de kinderen en vooral lezingen. Het moest namelijk een educatief weekend worden. Voor de kinderen was dat bijzaak. Het was een grote schoolreis en de pret was absoluut aanwezig. Ik heb nog een leuk toneelstuk bedacht met Sanne voor de zaterdagavond. Iedere groep moest een performance geven. Sanne en ik wren echter toen al naar huis gegaan, omdat we graag naar Lamiek toe wilden gaan in het ziekenhuis. toen ik mandag op school kwam had ik begrepen van mijn groep en de andere leerkrachten dat ze alles gewonnen hadden op het gebied van sport en dat het een fantastisch toneelstuk was. Erg geslaagd dus en leuk om mee te maken.

Deze week begint de vakantie voor ons. Mijn vader komt en daar kijk ik erg naar uit. als hij aankomt wacht er al gelijk een verrassing voor hem....surprise, surprise paaaaa... We will see.

Tot de volgende keer.

  • 26 Maart 2005 - 23:43

    Papa Vincent:

    jazekerrrrrrrrrrrrr frankie, we hebben een zoon en heet robert. hij is geboren op 24 maart om 07.04 uur maar het ging niet helemaal lekker want hij wou niet goed ademen. maar nu gaat alles goed. dus nu is echt mien leven veurbie hahahaha het begint nu pas geweldig man. o ja en hij weegt 2860 gram bijna een 6 ponder en ik heb hem gister nog gemeten ( schatting) ongeveer 54 centimeter das langer wat bij mij in de broek zit. ikke trotse pappie van een gezond kereltje die ook goed kan schijten ook dat heeft ie vast niet van een vreemde.
    ps. neem er nog aine
    doe veel aan natuurlijke sporten, derin derin met dat dikke ding
    en buk maar even voorover

    groetjes de buktjeu en de bevallen tjeu

  • 27 Maart 2005 - 14:32

    Joke En Hermannus:

    Hoi Frank.
    Fijn dat Lamiek weer thuis is,dat was veel spanning die dagen. Geniet er nu maar weer van. Nog een paar dagen en dan is pa Tienco bij je.Hij verheugt zich er erg op. Veel plezier daar samen. Groetjes uit Peize

  • 27 Maart 2005 - 16:04

    Kim:

    frank= een lieverd

  • 29 Maart 2005 - 05:30

    Grafsteen:

    Yo frank wat was je emailadres ook al weer. Ik wil msnen!!! Gelukkig van Lamiek

  • 29 Maart 2005 - 12:48

    Piet.com:

    Sjakie,

    Allemaal weer mooie dingen na deze weken der ellende. Zo kan ook in Suriname de zon tijdelijk ondergaan, maar ook weer gaan schijnen. Hopen dat dat de komende twee maanden zo blijft. Vast wel. Ik vind je een enorme held omdat je zo goed voor die blonde schone hebt gezorgd. Blijf je wel een beetje voor jezelf zorgen? Netjes tandenpoetsen enzo. Je weet hoe belangrijk een gezond gebitje is. Verder nog even een reminder: Je bent alweer over de helft van deze 4 maanden avontuur. Ga dus nog maar even lekker uit de dak en zorg dat er een behoorlijk aantal hekken van de dam gaan, want voor je het weet ben ik weer je buurman en dat wens je niemand toe. Ok dan, mooie dingen. Ik zeg: JoeJoe!!!!

  • 29 Maart 2005 - 18:21

    Mama Son:

    Ondanks alles Frank is het schoolreisje meegevallen. Je spreekt zo leuk over de kinderen.De aandacht is ook belangrijk he.Ik snap ook wel dat de kinderen het bauxietverwerkingsbedrijf niet interessant vinden.De pret daar gaat het om.Geslaagd toch.Fijn voor de kinderen.Tot gauw bellens maar weer.Daag mama son . bauxietverwerkingsbedrijf

  • 29 Maart 2005 - 21:48

    Rupske:

    Lieve Frank, ik ben trots op je hoe jij de dingen doet! Elke keer weer realiseer ik me dat als ik je verhalen lees en je aan de telefoon heb! Geniet van de dagen met je vader ;) en blijf zo doen zoals jij doet! Ik mis je! Dikke knuffel en kus van je vriendinnetje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 38189

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: