De laatste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu De laatste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

De laatste dagen!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

23 Mei 2005 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen!!! Het einde is in zicht.. de laatste Parbo's worden weg gedronken in snel tempo, er zijn geen souvenirs meer te verkrijgen in geheel Paramaribo.. De drie dames hebben namelijk elke schoen, oorbel, ketting, etc. van een arme markthandelaar opgekocht. Deze is nu erg blij en gaat ook op vakantie naar Nederland. Maar goed hier alles lekker en gewoon a boen. Ik heb absoluut zin om weer naar huis terug te keren en de Lage der A te veroveren. Het hele leven in Suriname zal ik daarentegen erg gaan missen. Altijd warm weer, het relaxte tempo, goedkope leven en de meestal warme medemens. Het gehele Kwattagevoel zal ik het allermeeste gaan missen. We hebben zo'n fijne tijd gehad op deze woonplek. We hebben ons daar absoluut thuis gevoeld en hebben zulke goede vrienden gemaakt wat moeilijk te beschrijven is en wat ik ook in het midden zal laten. Het is hek om in een dergelijke korte periode zulke goede vriendschappen op te bouwen en het heerlijke van dit alles is dat iedereen in Groningen woont. We blijven elkaar zien en kunnen op sie manier weer heerlijk melancholish worden over De Kwattaperiode. Een niet te vergeten tijd in mijn leven en wat een boel ervaringen bij elkaar.

Een ander punt is natuurlijk de stage. Vandaag hebben Lamiek en ik echt voor de laatste keer de school bezocht om alles af te ronden. toen we vanochtend aankwamen stonden uiteraard alle kinderen bij de vlag in rijen opgesteld. Lamiek en ik werden echter door de directrice naar voren gehaald en in het midden van alle kinderen geplaatst. Ze kwam met een speech aan ons gericht, als ik eraan terug denk krijg ik er nog steeds rillingen van. Ze sprak over flexibiliteit, doorzettingsvermogen, geduld en voornamelijk over ons als persoon binen de school. Erg motiverend en lief van haar. Ze bedankte d.m.v. drie kussen op de wang bij mij en Lamiek. Daarna kwam de muzieklerares naar voren om een aantal leuke liederen voor ons te zingen. Het swingde gelijk om 08.00 uur in de ochtend. Daarna hebben Lamiek en ik een klein speech gegeven en onze dank geuit richting de kinderen en de leerkrachten. Lamiek had de hele dag nog ingepland, omdat ze met de klas lekker ging eten. Mijn coach Johan had voor mij de einbeoordeling af en mijn eindcijger is een 8 geworden tot nu toe!!! Op mijn stage heb ik in iedere geval een 8. Nu mijn portfolio (meegroeidocument) en stageverslag en dan ben ik geheel klaar met de pabo!!!!! Alle cijfers die daar
uitrollen inclusief het eindgesprek geven het totale eindcijfer. Ik ben blij met het eindresultaat. Van de kinderen heb ik vandaag allemaal schitterende tekeningen en een heleboel knuffels gekregen. Lamiek en ik hebben een leuke foto van ons gegeven aan de school. Deze hangt nu mooi in het kantoor van de directrice en blijft daar nog lang hangen denken wij. Al met al een superafscheid en de nodige kleine traantjes zijn toch uit de oogjes gerold.... Het was mooi, we komen weer thuis!

Frank

  • 24 Mei 2005 - 09:03

    Franneke:

    Oh Frank wat gaaf allemaal, een 8 wow das super man. Ik ben toch wel weer heel erg blij als je terug bent!
    Dikke knuffel van mij

  • 25 Mei 2005 - 07:25

    T:

    Goed man een 8, een mooie afronding voor een mooie tijd. Zometeen ruil je de Kwattaweg in voor de Lage der A. Dat zal in het begin wel raar zijn, maar dat zal ook snel weer wennen, kunnen we dan weer biertje doen, gegroet en tot vrijdag op Schiphol........

  • 25 Mei 2005 - 09:04

    Rupske:

    Fristi-boy! Ben trots op je! Cijfer is mooi meegenomen maar denk dat je daar meer geleerd hebt dan een 8! Geniet en feest ze back in Groningen-city, ik drink er eentje mee in Bucuresti! Kus, kus!

  • 25 Mei 2005 - 10:42

    Dais:

    Hey Frank,

    Morgen ga je de Kwatta verlaten! Het zal rustig worden!!! ;-)
    Ik vond het heel gezellig met je hier in Suri en ik hoop je zeker in Grunn nog een keer te zien!! (sssserieus)

    Succes met de laatste verslagen en tot later!!

    Liefs Dais

  • 25 Mei 2005 - 18:37

    Grafsteen:

    Goed gedaan jongen, ik heb zin je weer te zien! Tot vrijdag

    XP

  • 13 Juli 2005 - 08:57

    Lamiek:

    Nou Frankie, waar blijven je verhalen uit Frankrijk??
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 38173

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: