Groeten uit Suriname!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Groeten uit Suriname!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Groeten uit Suriname!!!!!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

04 Mei 2005 | Suriname, Paramaribo

Blanche Marie

Donderdag 29 april zijn we met een groep naar Blanche Marie vertrokken. Dit is een groots natuurgrbied en staat bekend om zijn grote moederval (waterval). We gingen eerst naar Nickerie om bij Robbie, een man die we hebben leren kennen hier, lekker te eten en uit te rusten van de reis. De volgende ochtend zijn we op tijd vertrokken om de Nickerierivier af te dalen richting Apoera. Deze reis duurde ongeveer drie uur en we zijn zelfs nog even aan de Engels Guyaanse kant geweest. Gezellig Engels gekletst met de inheemsen daaro. Aangekomen in Apoera zijn we met een jeep naar ons huis gebracht. Een mooi huis en zelfs netjes. Wat wil je nog meer. De volgende ochtend weer vroeg in een laadbak gestapt van een pick-up truck en zo de jungle doorgeraced. Wel te verstaan een open bak, zonder lekkere kussentjes. De bips was al versteent halverwege de reis. Kist mie opveegn dacht ik. De weg kon je vergelijken met de weg naa Brownsberg toe. Het verschil alleen was de dichtheid van de jungle. De truck knalde met een vaart de berg op tegen takken met bladeren aan. We moesten een zijl over ons heen trekken, omdat we anders gewond zouden kunnen raken. Een meisje heeft wel een tak tegen haar hoofd gekregen en die was in haar neus gepierced door een stekeltak. Het bloedde hevig, maar ze bleef gelukkig kalm. Nee....ik heb wel eens anders met het openbaar vervoer gereis van Veendam naar Wildervank en terugge.... Daar aangekomen moest Daisy (het meisje met de tak door de neus) naar de E.H.B.O. Tak weggehaald en alles o.k.. Een paar seconden later stond er een man mat een grote zak voor onze neus. Hij had een slang gevangen... De beruchte labariaslang. Een van de giftigste slangen van Suriname. Het beest was zeker een 1.30 lang en agressief ook. De slang werd uit de zak gehaald en op het plein van Blanche Marie los gelaten. Daarna voor onze ogen dood gemaakt! Hoezo natuurvrienden, brute moord voor onze eigen ogen. De reden was simpel van de natuurvriend: "Hij is giftig, ja toch". "Dan moettie dood, ja toch". I.p.v. terug te brengen naar zijn roots. Maar goed van de ene shock in de ander op weg naar de waterval. Deze was in een woord fantastisch.
Zo groot en wat een kracht. Helemaal geweldig. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Daarna nog even gebleven daar en tot rust gekomen in natuurlijk....een sula. Daarna weer die vervelende weg terug en door elkaar heen geklotst in de open bak. Daarna lekker wezen stappen in Apoera en de volgende dag weer fris en fruitig richting Paramaribo. Een leuke trip, maar wel veel reistijd kwijt. In principe mijn laatste trip. Nu nog even knallen op stage en dan is het zo gebeurt. Het gaat zo snel allemaal. De volgende keer zijn de foto's er ook bij. Dikke kus van mij aan iedereen en we tellen af mensen....nog maar 22 nachtjes!!

  • 04 Mei 2005 - 18:53

    Hermannus En Joke:

    Hoi Frank,
    Zo beleef je nog eens iets.Wat zullen dat spannende verhalen worden als je weer thuis bent. Opa en Oma zijn nu ook druk aan het aftellen en zijn straks heel blij als
    je weer in Groningen bent.Een dikke kus van ons allemaal hier en gauw tot kiekesssssssssss.

  • 04 Mei 2005 - 19:38

    Mama Son:

    Misschien een van je laatste tripjes.Je hebt natuurlijk prachtige gebieden van Suriname bezocht.Je zult er vast vaak aan terug denken.Een dosis ervaring. dat maakt je alleen maar sterker.Je zult even moeten wennen aan de temperatuur als je weer op nederlandse bodem landt.22 nachtjes zijn zo om.We verheugen ons erop in Rotterdam je weer te zien en ik het meest.xxx mama son.

  • 05 Mei 2005 - 12:38

    Eliza:

    he lieve mensen,

    he swa alles goed daar? Wat een tof verhaal van die slang. Dat lijkt me echt doodeng!!! Maar idd nog maar 22 nachtjes en je bent weer op die neederlandische bodem. Gezellie nog even veel plezier en doe de groetjes aan iedereen en natuurlijk een dikke knuffel.
    smak smak (slijm, slijm ha ha ha )

    doeiiiiiiiii

  • 06 Mei 2005 - 06:52

    Rupske:

    jeetje, nog maar 22 nachtjes! het gaat allemaal zo snel, voor je het weet drinken we ons biertje in Parijs! okay, weet niet of je nu regelmatig checkt maar wat zeg je van zondag tegen 22.00 (is 16.00 voor jou). ik blijf wel weer checken en anders een andere keer. Nee, ik ben niet telefonisch bereikbaar.. dag liefie, nog ff knalluh die laatste weken en dan kan je die Martinitoren weer zien! dikke pakkerd, essie

  • 07 Mei 2005 - 06:07

    Rupske:

    hey frankie, just a quickie. weet niet waar ik ben dinsdag, maar kan denk ik wel proberen om in een internetcafe te zitten dinsdagavond 21.00 mijn tijd! tot dan! esther

  • 10 Mei 2005 - 10:34

    Pietje:

    Sjaak, mooie dingen beetje kijken naar dooie slangen enzo. Zo krijgen wij aan de lage der a ook wel eens met de dood te maken. Vrij recentelijk nog. Ik vond het een mooi verhaal en ik ben er over verrukt dat je snel weer in ons midden zal zijn met je irritante gedrag en persoonlijkheid. Ik zeg: JOEJOE!!

  • 12 Mei 2005 - 11:36

    Loes (pabo):

    Hai Frankie-boy,Ik ben op zoek naar je e-mail adres,vanwege de clinic die jij en je makkers weer gaan verzorgen voor het vak muziek op 10 juni.
    Mail je mij?Doei
    L.A.Kunst-Heitling@pl.hanze.nl

  • 17 Mei 2005 - 23:28

    Henk:

    Moi Frank, Hou wordt nou aan de Kwatta? Het is hier verdomd koud. Ik wil terug!!!!Trouwens wat heb jij voor een raar email adres stuur me ff de goeie. En je weet het ik maak je kapot volgende squash partij vuur in de ogen. Groet'n aan de kwatta Henk. (hendrikeding@hotmail.com

  • 20 Mei 2005 - 18:03

    Gijs:

    He Frankie,
    Zin in een optreden met Lush op 5 juni?

  • 23 Mei 2005 - 06:59

    Oom Rene En Tante Brigitte:

    Lieve Frank,nog even en dan ben je weer thuis en volgens oom René wordt het letterlijk een warm onthaal;vrijdag wordt het 30 graden! He lieverd vergeet je ons feestje niet op 11 juni, ook iets met 30. Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 38183

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: