Salsa en Squash - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Salsa en Squash - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Salsa en Squash

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

De ritmes in dit land maken je helemaal gek. Daar moet je iets mee gaan doen. Aangezien ik tussen heupzwaaiende en ritmisch gevoelige dames woon, zat er voor mij niets anders op dan ook mee te gaan naar salsa. Een danser zoals ik had natuurlijk direct alles onder controle. Bij les 1 was ik al aan het zweten en bij de laatste les (vanavond) zeg ik mijn contract op en kom ik nooit meer op plekken waar salsa gedraaid kan worden.Het is een dermate opzwepende en spannende dans, dat de man in staat wordt geacht de vrouw nauwlettend te volgen en deze pasjes laat maken waar men u tegen zegt. Dat is een te grote verantwoordelijkheid voor mij en wil niet meer aan deze salsa-gekte meedoen. Ik pas, nada, rot maar op. Ik kan er helemaal niets meer mee. De basis heb ik nu onder controle en daar ben ik blij mee. In stapotheek Fox (te Kanoal) zullen ze opkijken naar de pasjes en dergelijke. In dit land durf ik me niet te vertonen in een openbare salsa-gelegenheid. Salsa is voor de man die graag kookt en vaak de Ikea- catalogus doorneemt, niet voor drummers.

Squash daarentegen gaat helemaal toppie. Lamiek en ik zitten bij sportparadijs Multi-vit. Er zijn daar drie squashbanen aanwezig en het is mogelijk te fitnessen, bowlen, relaxen in de suna, etc. Echt leuk en niet duur. Aangezien ik Batske/ Steunie/ Vlek als squash-partner heb is het natuurlijk geweldig dat ik deze sport hier verder kan blijven beoefenen tezamen met Lamiek. Steunie ik hoop dat je blijft oefenen jong, want ik kom gesterkt terug. Squashen in 30 graden vergt behoorlijk wat energie!!!
Komende vrijdag zal ik er eens wat foto's van gaan maken.

Het bevalt hier nog steeds en vanavond nog eenmaal de heupjes in de nek leggen, om daarna weer lekker te gaan drummen in De Waag en een paar Parbo's tot me te nemen. Mjammmmmmm.

Ik heb begrepen dat oma morgen bij mama is. Dikke kus van mij oma en ik hoop dat je van de foto's kunt gaan genieten. Doei!!!!!!!!!!!

Kim: Aan de foto, ter controle voor het ontvangen van je kaartje, wordt gewerkt.

Opa en oma: Wederom bedankt voor de kaart uit Peize

Pa: Ook jij bedankt voor de kaart uit Veendam.

Post ontvangen is echt helemaal geweldig hier. Elke keer als de postbode langskomt wordt deze uit zijn auto gesleurd om te kijken wat hij bij zich heeft.

Steunie, Essie-boy en fossiel: Telefoon is zaterdag weer terug. Batske kunnen we dan ons gesprek verder afmaken. Wanner gaan we met z'n drien op msn? Lachen man!!! Rupsje alles een beetje onder controle met de voorbereidingen? Is Parijs al geboekt? Ben benieuwd. Toetanchamon, heb je nog tijd voor iets anders dan scripties schrijven en saai zijn? Hoop niet dat je chagarijnig bent. Denk ook om de anderen jong. Altijd die kop van jou bekijken is gewoon....lastig. Ik bel je binnkort peet, grapje hoor van datgene hierboven....

Fran: klinkt goed in Den Haag. Veel succes de komende tijd en lekker zo'n brootje aih mut eu.

Doeg allemaal en tot de volgende keer!!!

  • 09 Maart 2005 - 19:27

    Pascal:

    blijf jij nu maar lekker squashen, dat salsa is slecht voor je lichaam met die onnatuurlijke bewegings, dat leer je nait in Grunn...

  • 10 Maart 2005 - 09:10

    David:

    He Fraenkster, hoe gaat het met jullie? Hier in Nederland is de Lente in volle glorie aanwezig. Helaas komt de temparatuur nog niet boven de 8 graden. De winterjassen blijven dus nog maar even aan. Met mijn Lio gaat alles dikke prima, bij jullie ook. Wel verrekte vermoeiend! Maar voor de zomer ons diploma moet volgens mij kunnen. Helemaal nu we een 7 hebben gekregen van Kratsborn, en met de 6 op techniek ben ik bijna weer bij. Geen paniek meer om de voortgangstoets dus.....diploma here i come!! Frankie veel plezier en groetjes aan de hele klup. geef ze allemaal een dikke zoen!!!

  • 11 Maart 2005 - 22:47

    Piet:

    Sjakie,
    het doet mij zeer goed te lezen dat je rebelleert tegen die salsafratsen. Blijf maar lekker met een watje tegen de muur aanslaan. Dat is pas nuttig. Ik zal de komende maanden gewoon niet oefenen, want dan kunnen we na jouw VAKANTIE kijken of je nog een keer een set van me gaat pakken. Verder vond ik het hartstikke super dat je me even belde vanmiddag. Je bent een held! Liefs!!!

  • 12 Maart 2005 - 13:53

    Essie-boy/Rupsje:

    Hey Fristi-sissi, die bijnaam mocht niet in het openbaar gebruikt worden, ja! ;) Met mij alles goed hier, vorige week errug druk met werken vandaar niet zoveel mailes enzo. Zullen we dinsdag rond een uurtje of negen weer gaan msn-en? Bij Poituh? als ik niks meer van je lees of hoor ga ik ervan uit dat dat correctomundo is. Ik bel TT wel ff. Heb zin om weer ff wat bij te kletsen en je lieve hoofdje te zien! Dag schatje, dikke zoen!

  • 13 Maart 2005 - 14:45

    Kimsy:

    oi blanda!!

    hoe ist??
    volgens mij vermaak jij je prima naast t les geven. mis je wel n beetje!! neel plzier en dikke smokken kimsy

  • 14 Maart 2005 - 02:59

    PA TIENCO:

    GELEIDELIJK AAN BEN IK NU BEGONNEN MET DE VOORBEREIDINGEN VOOR DE REIS. WE HOREN NOG VAN ELKAAR.
    IK REKEN EROP EEN KEER MET JOU NAAR SALSA TE GAAN.
    JE VADER

  • 14 Maart 2005 - 18:16

    Tante B.:

    Hallo lieve neef. Dat is behoorlijk aanpakken daar. Dat beseften we eigenlijk niet. Ik zit hier in de klas met allemaal lieve avondstudenten die braaf achter de computer hun werk doen en mij enthousiast hun hoge toetsscores laten zien. Wel relaxed, maar wel tot half tien werken nat. Morgen en daarna weer normaal overdag lessen. Alles valt of staat met structuur en daarom denken we veel aan jou. Houd moed je krijgt steun van je 2 mede-onderwijsgekken uit Vl.

  • 15 Maart 2005 - 19:53

    Rene Steevensz:

    Lieve Frank,
    Ik vind het heel gaaf, wat je allemaal beleeft.Het is iets anders, dan in dit op dit moment door kou getergde kikkerland.
    Superverrassend dat je je oompie gebeld hebt op zijn verjaardag.
    Om in vorm te blijven lijkt me de salsa wel wat.
    Wij blijven benieuwd naar je verhalen. Hou je taai en tot mails. R en B

  • 16 Maart 2005 - 13:32

    Esther:

    he Frank,
    Ik heb gisteren geprobeerd te bellen, maar het is me niet gelukt. Probeer het vandaag weer.

  • 16 Maart 2005 - 21:56

    Graffie Steen:

    Gozer, hoorde het net van het ziekenhuis en die klote insekten sterkte aan lamiek en we moeten idd binnenkort eens msnen of bellen xx Peter

  • 17 Maart 2005 - 11:28

    PAULOS:

    Mogge Frank,

    De lente komt er bij ons eindelijk aan.

    Nog nooit is er binnen twee weken een groter contrast gemeten tussen temperaturen in Nederland. Twaalf dagen geleden was het in Marknesse nog op -20,7 graden. Vandaag stond het kwik in Limburg op ruim 20 graden boven nul: een verschil van meer dan 40 graden Celsius.

  • 17 Maart 2005 - 11:30

    PAULOS:

    @ Peter

    Wat lees ik daar? "xx" Kusjes van Peter?? haha

    Later!

  • 18 Maart 2005 - 20:01

    IT ( Isaaaaaah):

    ha DT!!
    damn gozah!
    heb ju msn? :P
    can you mail you're
    little sista what ju msn isz?? i'd like that!!
    ben je in't ziekenhuis geweest?
    kwisda niet!!!
    liefvs, isa

  • 20 Maart 2005 - 15:41

    Robbel:

    de zon schijnt, de winter verdwijnt
    frank is weg, ik niet
    hoe moet dat nu,
    alles gaat door
    hoop blijven houden,
    dan komt alles goed hoor!

    ow jah, het gaat goed met me. even standaart gelul.. mooie foto's hoor!
    mooie teksten! ik lees ze bijna elke dag weer! vooral blijven schrijven!
    grOeT RoB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 38179

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: