Nickerie en Bigi Pan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Nickerie en Bigi Pan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Nickerie en Bigi Pan

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

Het was weer smullen afgelopen weekend. We zijn met een groep van 10 personen op trip geweest naar Nickerie en Bigi Pan. Eerst het verhaal over Nickerie!

Nickerie

Deze stad is de tweede stad na Paramaribo. Nickerie telt 14.000 inwoners. Een dorp op zichzelf. Het is ongeveer 3,5 uur vanaf Paramaribo met de bus. Het voordeel van deze reis was het asvalt. Deze weg isde beste van heel Suriname. Geen rare hobbels, maar een mooi stukje asvalt. In Nickerie staat een kantoor van onze stagebegeleider Premchan. De stichting Sahara waar deze man directeur van is, doet verscheidene projecten in een buurthuis. Er is laatst een 'grootschalige' aids- voorlichting geweest. Twee jongens die bij ons aan De Kwattaweg wonen, lopen stage voor deze stichting en wonnen dus de helft van de week in Nickerie bij het buurthuis. Zij hebben ons dan ook gevraagd dit weekend langs te komen. We werden ontvangen met een grottse barbeque. Deze werd gehouden bij de buren. Dezelfde buren hebben ook een kroeg. Dat kwam natuurlijk mooi uit. We hebben vrijdagavond een ontzettend leuke avond gehad. Er waren een heleboel mensen uit de buurt die even langs kwamen om te kijken wie wij nu eigenlijk waren. Een gezellige sfeer en lekker geslapen. Klaar voor de reis naar Bigi Pan.

p.s. Ik heb eindelijk auto gereden in Suriname. In een Mercedes Benz uit het jaar nul. Wel apart die linkerkant.

Bigi Pan

De ergste regen sinds tijden kwam deze dag over ons heen. Wel een bijzondee douche gehad touwens. Nckerie is de leverancier van Surinaamse rijst. Aangezien het een polderlandschap is waan je je een beetje in Nederland. De palmbomen buiten beschouwing gelaten natuurlijk. Ik keek tijdens het douchen uit op deze rijstvelden. Geweldig!!!! Een tropische bui en uitzicht over de velden....

Met dezelfde buren vertr0kken we naar Bigi Pan. Dit is een natuurgebied waar veel kaaimannen, flamingo's en andere exotische 'dierentuindieren' wonen. We gingen op stap met drie bootjes. De tocht was voornamelijk nat, maar waanzinnig mooi. We voeren door een nauwe creek, maar zagen alle dieren van dichtbij. cooral de vele vogels warn adembenemend. De creek kwam uit in een groot meer. Onze slaap,- en hangplek. op een houten huisje midden in het water hebben we gekookt, gegeten en gefeest. Heel bijzonder. Zie de foto's We hebben vis gevangen en krabben. Genoten van een zonsondergang en geslapen in de hangmat. De volgende dag weer vroeg terug en een bus afgehuurd om naar Paramaribo te vertrekken. De foto'geven een concreter beeld van mijn verhaal.

Ik ben dus in Nickerie mij telefoon vergeten mee te nemen, maar deze ligt save bij de jongens die daar wonen. Geen probleem.

tot de volgende verhalen. Ga ik nog wat ertellen over de sportieve kant van ons. De salsa-lessen die we volgen en het squashen!!!!!

  • 07 Maart 2005 - 20:21

    Henk The Bink:

    Dammen met Erwin?
    pam pam pam pam pam
    PAM PAM

    wie heeft gewonnen?
    wat een geweldige tijd Frank geniet!

    groet

    Annemarie, Wessel, Merijn en Henk

  • 07 Maart 2005 - 21:15

    VADER TIENCO:

    JE HEBT MOOIE VOGELS GEZIEN,MAAR WAREN ER GEEN KROKODILLEN. EEN MOOIE COMBINATIE ZO. WERKEN EN SCHITTERENDE UITSTAPJES
    GROETEN VAN JE VADER

  • 08 Maart 2005 - 08:19

    Joke En Hermannus:

    Frank helemaal te gek zeg wat je daar allemaal doet en ziet. Wat zullen we sterke verhalen krijgen als je weer thuis bent. Nou de groeten hè en hou je haaks.

  • 08 Maart 2005 - 08:34

    Franneke:

    Hé lieve neef, al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, leuk hoor om al die verhalen te lezen erg indrukwekkend Arnoud en ik zitten nu in ons huisje te genieten met nog wel ingepakte dozen maar we genieten wel! Jouw mama's en mijn papa's verjaardag waren weer niet mokken maar lekker wokken dus helemaal toppie al miste ik je wel hoor er werd nog een verjaardagsliedje door die Molukker op keyboard gespeeld voor de jarigen, dus heel het restaurant mee zingen. Riboet! Ik ga je zo snel mogelijk schrijven, beloofd, ik denk aan je genietse en sportse!
    Dikke kus van je nichtje

  • 08 Maart 2005 - 15:41

    Freya:

    vet stoer allemaal

    knufvan isa en mij

  • 08 Maart 2005 - 16:22

    Marielle:

    Leuk om alle verhalen te lezen, zou zo weer terug willen. Ik herken echt heel veel dingen! Beheers je de Scranan Tongo al een beetje? Geniet ervan, want voor jullie het weten zijn jullie weer terug en da's taai, scriptie schrijven. Ik heb jullie filmpjes laten zien op PABO voordat jullie vertrokken, dan wetne jullie wie ik ben...
    Groetjes Marielle

  • 08 Maart 2005 - 16:27

    Pam:

    hee frankie, leuk dat je ff op mijn site hebt gekeken. Dacht kijk ik direct ook op jou site. Ik heb het nu heel druk dus ik ga in Australie even een keer foto's en verhaaltjes hier bekijken. Voor nu eerst tot in juni en dikke kuzzen van pam ook voor de rest van de Hollanders daar.

  • 08 Maart 2005 - 17:50

    Kim:

    hee frankie!!
    klinkt weer helemaal top hoor!! Super! Ik bel je volgende week als je tel terug is en dan moeten we weer ff een date op de msn maken. Ben er donderdag 10 maart wel!
    Dikke zoen en genietze

  • 09 Maart 2005 - 19:22

    Pascal:

    Kan alleen maar zeggen, hou zo vol, zo te zien heb je tijd te weinig!! Wacht in spanning weer op het volgende verhaal.

  • 10 Maart 2005 - 10:57

    Gijs:

    Kreeg van Esther je site,
    Ziet er allemaal erg vet uit.
    Parimaribo is de hoofdstad van welk caribisch eiland? (triviant vraag)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 38188

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: