Groningen en ...weer naar huis... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Groningen en ...weer naar huis... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Groningen en ...weer naar huis...

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 April 2005 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 7 april zijn Erwin, pa, ik en Peter naar Groningen geweest. Dat moet je natuurlijk zien als je hier vertoeft. Samen met onze grote held Satish (onze taxi-chauffeur) naar Groningen gereden. Een klein dorp waar weinig te beleven valt, maar wat er wel georganiseerd uit zag. Een klein beetje geschiedenis meegekregen over de boeren die uit Nederland hier naar toe kwamen om een beter bestaan te hebben. Ons uiteindelijke doel was de foto met het bordje Groningen. Dat is absoluut gelukt! Zo apart om in Suriname je eigen stadsnaam te zien.... Pascal en Erica; ik heb jullie t-shirt aangedaan en ik hoop dat jullie de foto kunnen waarderen. Van mijn andere broer BT en Erica heb ik namelijk een t-shirt gekregen met daarp staand 'Er gaat niets boven Groningen'. De plaatselijke inwoners die het gezien hebben konden er goed om lachen. Er leuk om gezien te hebben. De foto's spreken voor zich....

Daarna was het alweer vrijdag en waren de laatste uren aangebroken met Peter en pa. Heel erg vreemd, het is zo snel gegaan. Aangezien bijna alle ouders aan de Kwattaweg sliepen was het lekker druk bij ons en daar raak je snel aan gewend. Dat is nu weer bij het oude, omdat de ouders allemaal weg zijn. Het waren echter superdagen en ik wil bij deze de ouders van Flo, Sanne, Lamiek en natuurlijk pa en peter bedanken voor de gezelligheid en voor het enthousiasme wat jullie expliciet naar voren brachten. Voor ons allemaal was het een welkome afwisseling na een aantal weken stage lopen en natuurlijk de dengue van Lamiek. Dit hadden we even nodig om weer fris en fruitig aan de stage te beginnen. Bedankt voor alles!!!!!!!!!!!!!

Dikke kussen van Frank

• 10 April 2005 - 19:09

Mama Son:

Wat leuk dat jullie naar het plaatsje Groningen zijn gegaan.Dat moet je zeker gezien hebben.Het plaatsje straalt niks uit volgens jou, dus ben ik met je eens.Keep the soul alive!!!!!!

• 12 April 2005 - 12:51

Frank:

hehe. Groningen de gekste. Gewonnen van Feyenoord. :D

• 13 April 2005 - 19:42

Tante Brigitte:

Lieve neef, zo nu weet je dus ook wat jungle tochten zijn. join the group. Jullie mooie foto's riepen weer het Papua gevoel met Peter op. En dan het mistieke weten dat er ergens die waterval is die je (tijdelijk) zal verlossen van al je gezweet.We hebben al weer een enthousiaste Peter gesproken en ja hoor er gaat ook een hele delgatie uit het westen naar het Groningse voetjeweetwel. Het is bijna niet mogelijk om op alles te reeageren maar fantastisch dat je zo lekker aan je muzikale trekken komt. Veel liefs