Mijn verjaardag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Frank Jager - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

08 April 2005 | Suriname, Paramaribo

Het was fantastisch om hier mijn verjaardag te vieren. Er is door zoveel mensen een boel moeite gedaan om nooit meer te vergeten. Ik denk hierbij aan mijn familie, vrienden en de mensen die hier in mijn directe omgeving terecht zijn gekomen. Het begon al om 00.00 uur. Een lekkere borrel, verjaardagsmuts, versierde keuken, kamer en waardebonnen gekregen van de dames. We zijn de taxi ingestapt en naar een casino gereden. Gratis drinken, sigaretten en.......nog gewonnen ook. Zowel peter als ik.

De volgende dag lekker uitgeslapen en telefoontsjes vanuit Nl gehad. Tante Joke, mama, opa en oma, kim, Freya.. en ik heb begrepen dat menno, esther, peter en anderen geprobeerd hebben te bellen om 0.00 uur, Surinaamse tijd. Jammer dat het niet gelukt is. Alles lag plat, er was een telefoonstoring. Wel super dat iedereen er aan gedacht heeft die mij nauw aan het hart liggen. De dag zelf was niet minder spectaculair...

Na het voorlezen van de kaarten hadden peter, ik en pa een grote lunch verzorgd. Iedereen was welkom die mee wilde eten. De dames hadden die middag een verrassing voor mij in petto. Ze hadden een speurtocht uitgezet in Paramaribo. Helemaal geweldig. Alle ouders en nog een paar van achteren waren uitgenodigd om mee te doen. Iedereen was bijzonder enthousiast over het idee. we moesten soms behoorlijk pittige vragen beantwoorden, maar de meeste waren goed te doen. op het onafhankelijkheidspeil lagen op een gegeven moment twee zwervers. Dit waren Lamiek en Erwin!!! hahaha, helemaal top. Het was ook gelijk een kleine vossenjacht. Die hebben met zijn tweeeen een dikke lol gehad en er zijn zelfs echte zwervers naast komen zitten... hahaha. Super. Het eindpunt was Krasnapolsky. Daar zaten flo en Sanne als toeristen verkleed de krant te lezen. Vanuit daar naar huis en lekker gegeten bij een goed Indonesisch restaurant. Heerlijk! Vanuit daar weer terug naar de Kwatta om mijn feest voor te bereiden. dit was echter niet meer nodig, omdat ik me nergens meer mee mocht bemoeien. alles was al geregeld zeiden de dames...Accoord... Ik heb toen lekker kunnen liggen en uitrusten van een vermoeiende dag. Het was echter wel spannend waarom ik niet op mijn eigen party mocht komen. Ik kreeg vervolgens een handdoek op de kop en werd op een kruk gezet...hhmmmm. De handdoek ging af en wat stond daar...een complete Surnaamse brass-band. ik wist niet wat mij overkwam. Erg top om te horen, te zien, te voelen, etc. In een dergelijke band zitten ook danseressen. Ik werd gelijk gevraagd om mee te dansen en te feesten. Daarna kreeg ik een trommel in mijn handen gedrukt werd er vn mij gevraagd mee te spelen met de band. Fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit wilde ik al de hele tijd doen hier in Suriname. Swingen op de beats of the amazone en knallen met het kadaver! Erg vermoeiend om met deze temperaturen zo swingend te spelen en nog staand ook. Helemaal top. Ik ben bij dat ik dit heb mogen meemaken. Daarna heeft de complete band (mannetje of 45) mijn gehele biervoorraad leeg gezopen, maar dat hadden ze ook verdiend. Het was ineens een heel druk feestje. Daarna droop de band af en hebben we de muziekinstallatie op max gezet om alng te feesten en te dansen op andere, meer westerse georienteerde beats. We hebben afgesloten in de befaamde jungle en zondag zijn we lekker wezen chillen bij het zwembad. Maandag zijn we namelijk weer op trip gegaan naar de echte jungle.. een trip met binnenlandse vlucht en zo de bewoonde wereld uit. Daar schrijf ik later meer over.

De verjaardag is in ieder geval om nooit meer te vergeten. Hlemaal blij en vrolijk door de aandacht en de schitterende cadeau's. Het grootste cadeau was natuurlijk de aanwezigheid van pa en Peter!!!! Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad mannen van me..deze dagen waren om nooit meer te vergeten!!!!

• 08 April 2005 - 23:17

Pietje:

Sjakie,

ik vind het mooi dat je zo hebt genoten. Je had het ook helemaal verdient om even in het spreekwoordelijke zonnetje te worden gezet. Ben erg benieuwd naar je verhalen over de driedaagse trip...Ben je nog even met een meetlatje langs die bosnegers gelopen of hoe ist?
    kuskus van pietpiet

• 09 April 2005 - 08:11

Oom Hermannus En Tante Joke:

Hoi Frank,
    Dat zal even wennen zijn dat Pa en Peter weer naar Holland zijn, maar je kunt je nu volledig weer storten op je klasje. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Pa en Peter zijn mooi op tijd geland zagen we. De dikke verhalen zullen we met een dag wel horen. Opa en oma zij ook steeds op de hoogte en vinden het prachtig. Deze stukjes zal ik nu afdrukken en naar de Schoolstraat brengen. Groetjes van ons allemaal en gauw tot horens.Moiiiiiiiiiii

• 09 April 2005 - 10:40

Mama Son:

De twee grote fans van je (Papa en Peter)zijn weer thuis!Ik heb Peter al aan de lijn gehad.Jullie hebben met zijn drieen een geweldige tijd gehad. Je verjaardag is een grote happening geweest!De Brasband + danseressen en dat je mee mocht spelen ,in een woord geweldig!Fijne herinneringen voor je.Nog zes weken en dan kun je je verhalen nog weer dunnetjes overdoen.Ik verheug me er al op .Daag lieverd tot gauw bellens maar weer. mama son